Specjalizacje są cztery: Wojownik, Ranger, Technik i Cwaniak. Do czego one komu? Otóż do tego, że rozwój (poza tworzeniem postaci) umiejętności opartych o specjalizację jest o 20% tańszy.
Budowa: - ważna jeśli chcesz być silnym bykiem, nie chcesz zostać zmiażdżonym i rozjechanym, albo zdechnąć w innej formie... * Sprawność (Ranger) Wszelkie testy kondycyjne, wytrzymałościowe, sportowe, wspinaczka i pływanie... Bardzo ważne żeby nie paść i nie zdechnąć na pustyni.
* Jeździectwo (Ranger) Wszelkie testy związane z powożeniem, jeździectwem i ujeżdżaniem wierzchowców różnej maści... a bywają nawet tresowane, zmutowane, wielkie pająki. Powaga!
Zręczność: - ważna jeśli chcesz się nie potykać o własne nogi, nie postrzelić się z własnej spluwy i szydełkować... * Walka wręcz (Wojownik) Wszystko co związane z przywaleniem komuś w łeb, czy to pięścią, czy dwuręcznym toporem... + umiejętność rzucania w przeciwnika i nie tylko...
* Prowadzenie pojazdów (Technik) Od kosiarki i wózka golfowego, przez motocykle i auta osobowe, aż po autobusy i tiry. * Zdolności manualne (Cwaniak) Ma się te zręczne paluszki, co? Otwieranie zamków, kradzieże, gry hazardowe i inne takie.
* Broń strzelecka (Wojownik) Od takera, przez pistolety, aż do rusznic przeciw pancernych i karabinów maszynowych.
* Broń dystansowa (Ranger lub Wojownik) Łuk, kusze, proce i inne śmieszne przedmioty...
Charakter: - chodzi o to, żeby nie pękała Ci rura, żebyś był Kozak, żeby się trzęśli jak na nich warkniesz, żeby Ci nie wmówili "że czarne jest czarne, a białe jest białe, że jest dobrze kiedy jest źle" - jak mawiał kiedyś jeden taki polityk... * Negocjacje (Cwaniak) Zastrasz ich! Przekonaj ich! Dowódź nimi i motywuj! Inspiruj!
* Empatia (Cwaniak) Blefuj! Ale tak byś nie uraził ich emocji... przecież widzisz w jakim są stanie, nie?
* Siła woli (Wojownik) Nie daj się złamać, morale masz mieć unbrekable jak mawiają na wschodnim wybrzeżu! I pamiętaj, że "bul" (jak pisywał inny polityk z opozycyjnej partii...) jest tylko wytworem Twojej wyobraźni.
Spryt: - No chodzi o to, żebyś wiedział, że 2+2 to coś tam... no, i że energia równa się masa razy prędkość światła do kwadratu... czy coś pomyliłem może... * Medycyna (Technik, lub Ranger) Pierwsza pomoc, Leczenie ran i Chorób itp. Jak będziesz się na tym znał to ludzie Cię pokochają.
* Technika (Technik - kto by pomyślał...) Mechanika, Elektronika i obsługa komputerów... Napraw, Poskładaj, Zaprogramuj... od toster, przez bojlery po systemy chłodzenia reaktorów jądrowych w Japonii...
* Wiedza ogólna (Technik) Wybierz se trzy... albo weź se raz jeszcze i wybierz sześć!
Historia, Geografia, Biologia, Literatura, Języki, Fizyka, Matematyka, Chemia, Chirurgia, Psychologia, Pedagogika etc.
* Sprzęt (Technik) Obsługa maszyn ciężkich - taśm fabrycznych, wózków widłowych, żurawi, Bojowych Wozów Piechoty, czołgów, kutrów i innych miłych zabawek...
* Pirotechnika (Technik i Wojownik) To co tygryski lubią najbardziej! Materiały wybuchowe, miny, produkcja amunicji (bardzo dziś przydatne), granatniki, ręczne granatniki przeciwpancerne (RPG), artyleria i inne miłe sprawy...
Percepcja: - żebyś nie był ślepy jak kret i głuchy jak wydra! * Orientacja w terenie (Ranger) Wyczucie kierunków, Tropienie, Przygotowywanie pułapek i zasadzek.
* Spostrzegawczość (Ranger) Wzrok, słuch, intuicja.
* Kamuflaż (Ranger oraz Cwaniak) Skradanie się, Ukrywanie się i maskowanie swojej bytności i działalności.
* Przetrwanie (Ranger) Zdobywanie żywności i wody, znajomość warunków terenowych i pogodowych i umiejętność ich wykorzystania...
|